fbpx

Mor testen & Placering 0 – Strategisk kommunikation og tekster der skaber trafik

af | mar 2, 2020 | Vidensdeling | 0 Kommentarer

Dette blogindlæg lever på ingen måde op til de anbefalinger og inspirerende råd aftenens to inspiratorer Morten Brøcker fra Brøcker Kommunikation og Tim Knorborg Jensen partner i Texta i stor dele ud af til Relationsfabrikkens Inspiration-as-a-Service aften.

Hvor er din kernefortælling gemt, hvordan får du opbygget en stærk kernefortælling, hvordan profilere du din virksomhed optimalt i medierne, således den direkte understøtter din strategi og forretning, hvornår er du interessant for din omverden, kan din mor forstå hvad du vil kommunikere? Alt det og meget mere var værdifulde indsigter fra Brøcker Kommunikation. Deltagerne blev også sat på arbejde, hvilket vi i Relationsfabrikken påskønner, vi har nemlig stort fokus på at vores medlemmer lærer hinanden at kende på kryds og tværs. Opgaverne tog udgangspunkt i vores individuelle kernefortællinger. For nogen kan det være en udfordring finde, at få andre perspektiver hjælper en på vej.

Søgeord, konverteringer, content marketing, læsbarhedsindex, Placering 0, kommatest, organisk – stavefejl er bare noget af den kompleksitet man udsætter sig for, når man vil noget med sin digitale trafik. Kan man da ikke bare åbne en butik, sætte et flot skilt op, feje gaden, lave et pænt vindue og yde en fantastisk kundeservice? Så kommer kunderne igen, og alle er glade. Det er da til at finde ud af at lave forretning på den gode gammeldags måde.

Heldigvis har vi også fået Google, og med det, en hel verden af muligheder for at skabe trafik og opmærksomhed på helt nye måder og metoder. Tim fra Texta er verdensmestre i netop den disciplin når de arbejder med tekster, kigger de på konkurrenten (hvis der er nogen), og så laver de bare teksterne bedre. De kigger på de relevante søgeord, hvad søgehensigten er, således at de kan lave en tekst i det rette format. De laver den rette længde, men stadig i en kvalitet, hvor det gode indhold altid er i fokus. Slutteligt laver de indhold, der holder på brugerne og navigerer dem rundt. Alt i alt laver de en tekst, som tiltaler mennesker, og samtidig søgemaskinerne.
Tak til Morten og Tim for god deling og inspiration, og tak til alle de dejlige deltagere, der brugte en torsdag aften i bedste selskab. Hold øje med møde oversigten på hjemmesiden hvad der sker de kommende måneder.

Ny gruppe Relationsfabrikken Digital

Du kan læse om Relationsfabrikken Digital https://relationsfabrikken-esbjerg.dk/digital/

Kom med som gæst – helt gratis

Indlæg - Kom med som gæst

 

Kom med som gæst

Ikke 2 netværk er ens, derfor har du mulighed for at deltage som gæst i en af vores mange netværksgrupper, i en by eller med et fagområde der passer dig.